PAROC-kivivillatuotteille Avainlippu

06 heinä 2010
Suomalaisen Työn Liitto on myöntänyt PAROC-kivivillatuotteille Avainlippu-tunnuksen. Parocin kivivilla täyttää Avainlippu-tunnukseen vaadittavat ehdot kirkkaasti, sillä tuotteiden kotimaisuusaste on yli 90 %.

Tehty Suomessa avainlippu myönnetty PAROC-kivivillatuotteille 

Suomalaisen Työn Liitto voi myöntää oikeuden Avainlippu-tunnuksen käyttöön tuotteelle, joka täyttää kaksi ehtoa: tuote on valmistettava Suomessa ja sen tuotantokustannuksista laskettavan kotimaisuusasteen on oltava yli 50 prosenttia. PAROC-kivivillatuotteet täyttävät kirkkaasti vaaditun kotimaisuusasteen, sillä se on kivivillassa yli 90 prosenttia.

Olemme erittäin iloisia Avainlippu-tunnuksesta. Se on selkeä signaali kuluttajille aidosta suomalaisesta tuotteesta, jonka avulla voidaan tukea suomalaista työtä ja laadukasta rakentamista, kertoo markkinointipalvelupäällikkö Tuula Nordberg Paroc Rakennuseristeistä.


Tutkimukset ovat osoittaneet, että kotimaisuudella on suomalaiselle kuluttajalle vahva valintaa ohjaava merkitys. Muutoin identtisistä tuotteista kuluttaja valitsee Avainlipulla varustetun tuotteen noin kaksi kertaa useammin. Avainlippu-tunnus on kuluttajien keskuudessa myös hyvin tunnettu ja tunnustettu, sillä tutkimusten mukaan noin 90 prosenttia suomalaisista tunnistaa Avainlipun ja ymmärtää sen tarkoituksen.

 

– Suomalaiset eristevillamarkkinat ovat vuosien mittaan kansainvälistyneet. PAROC-kivivilla on myös ytimeltään suomalainen tuote, sillä sen keskeinen raaka-aine on suomalainen kivi. Avainlippu on siis helppo tapa erottaa aidosti kotimainen tuote muusta valikoimasta, Nordberg toteaa.